söndag 16 november 2008

Hemma!

Hejhej! Nu är jag äntligen hemma från Finland. Det har varit riktigt trevligt!(Y)

Sorry om det blir långt men orkar du inte läsa då är det upp till dig ;d

Igår for vi hemifrån vid 8 inte så kul att stiga upp halv 7.. Men jag sov ganska mycket på vägen dit. Vi stannade på ett ställa i Finland och käkade macka osånt. Erik,Maria och johanna kom också och lilla Johanna hade fortfarande pyjamasen på sig. Sötungen :) , sedan for vi raka vägen till Rovaniemi.

När vi kom fram till vårat hotell så checkade vi in och for upp till rummen. I hissen så var vi tvungna att ha ett kort så att vi kunde åka i den. Så jag och pappa gick in och hissen stängdes och så funkade inte kortet! Jag fick nästan panik haha men vi tillslut gick det : ) Fixade oss lite och gick till stan. Blev inte så mycket att köpa för det är ganska dyrt men en kofta köpte jag men de får tyvärr bli min julklapp istället. Det fanns mycket Mode affärer och det var jävligt dyrt där. Sedan drog vi tillbaka till hotellet.

Där fikade vi och Sjöng för mormor och johanna som fyllde år. Mys,mys!
Sedan var det dags att fixa oss till middagen. Riktigt gott var det. Såklart skulle jag börja leka med ljuset på bordet. Vad tror ni hände!? Jo haha ljuset välte och det bara flög stearin ojoj Maria fick nästan en chock när ljuset for mot henne! Men hon klarade sig med lite stearin på armen och ljuset slocknade inte heller så det var ju tur.. det kunde ha gått mycket värre. Klumpiga jag X )

Sen var det att chilla på rummet, Johanna gick och la sig och jag orkade inte sitta uppe med gamlingarna. Så satt och såg tv.

Idag vaknade jag vid 8 med en täppt näsa och helt yr i skallen. Men det vara bara att hoppa in i duschen och sedan gick vi ner till frukosten. Jag älskar hotell frukost det finns så mycket att välja på =) Efter frukosten gick vi upp och packade sedan checkade vi ut och åkte till tomteland.

Det är så mysigt där i tomtelandet och såklart gick vi direkt för att hälsa på tomten! På vägen upp till tomten var det bilder med han och kändisar haha jag såg Lordi som var med på en bild och SPICE GIRLS haha x)
Då var det dags för tomten. då skulle man skaka hand med han och säga vad man hette. Undra om han kommer i jul med en System kamera som jag önskar mig (a). Sedan gick vi runt och fikade och så var det dags att fara hemåt.

Sov på vägen hem också men vi stannade på IKEA där vi gick och kollade runt lite. Köpte ett överkast till min säng, och en kudde och ljus. Allt annat som jag ville ha fick vi inte med i bilen så vi får åka dit nångång då vi har släp.
Nu sitter jag här och är helt täppt i näsan fortfarande. Bilder kommer senare då jag ids sätta in dem.

Puss puss!

Inga kommentarer: